Europoslanci sú stále v rozpore s colným partnerstvom po brexite

Greg Clark varoval pred účinkom hraničných kontrol na pracovné miesta v oblasti výroby a povedal, že čím je colná únia nahradená, má „obrovský význam“. Dodal, že aký variant si zvolíte, bude „trvať určitý čas“, aby sa zaviedol. Euroskeptický spätník Jacob Rees-Mogg kritizoval varovanie o strate zamestnania po Brexite.
Britská vláda tvrdí, že opúšťa colnú úniu, ale ministri sa ešte nedohodli, čo príde ďalej. Premiérka Theresa Mayová požiadala úradníkov, aby vypracovali „revidované návrhy“ po minuloročnom stretnutí svojho kľúčového výboru pre Brexit.

velká británie

Všetci členovia EÚ sú súčasťou colnej únie, v rámci ktorej neexistujú žiadne vnútorné tarify (dane) na tovar prepravovaný medzi nimi. Existuje tiež spoločná tarifa dohodnutá na tovary vstupujúce zvonku.
Vláda Spojeného kráľovstva uviedla, že opúšťa colnú úniu EÚ, aby mohla zlepšiť svoje vlastné obchodné dohody po celom svete, čo nemôže urobiť ako člen. To znamená, že Spojené kráľovstvo a EÚ sa budú musieť dohodnúť na novom spôsobe, akým sa stane prechod na ich hranici.

Spojené kráľovstvo opustí colnú úniu v roku 2019 podľa pána Clarka. Nájdenie správnej náhrady má „obrovský význam“ a poukazuje na potreby výrobcov ako Toyota, aby sa vyhli časovým stratám na hraniciach. Na minuloročnom stretnutí predsedov podvýborov pre Brexit, niektorí veria, že vyjadrili obavy v súvislosti s jednou z dvoch možností, ktoré predložila vláda – podľa ktorých by Británia vyberala v mene EÚ poplatky za tovar určený pre členské štáty.
Pán Clark povedal, že ministri mali „oveľa profesionálnejšiu, kolektívnu diskusiu.“ Rovnako povedal, že návrh partnerstva nebol zničený a povedal, že ponúkol „veľmi dôležitú“ vlastnosť, ako sa vyhnúť papierovaniu na hraniciach medzi Spojeným kráľovstvom a EÚ.

kamion

Dodal však, že tento model nebol „dokonalý“, pretože by boli potrebné opatrenia na vrátenie peňazí firmám, ak by boli zodpovední za nižšie sadzby v Spojenom kráľovstve.